Starbucks til Drammen

Den amerikanske kaffekjeden Starbucks etablerer seg i Drammen og åpner den 7. oktober utsalg i Magasinet.

Dermed blir Drammen blant de første byene i Norge som får den populære kaffekjeden og det er en stolt senterleder som ønsker dem velkommen.

- Det er en hyggelig anerkjennelse av Drammen by når Starbucks velger å etablere seg her. I dag er Starbucks fortsatt nesten som en attraksjon å regne for oss nordmenn, og vi vet at folk reiser langveis fra for å besøke de to øvrige butikkene Starbucks har på Østlandet. Det betyr mye for Magasinet å få Starbucks, men enda viktigere er det for hele sentrum fordi dette kommer til å trekke folk, sier Lennarth Gryting, senterleder ved Magasinet Drammen.

For Starbucks selv er nettopp sentrumsutvikling viktig. Og norgessjefen i Starbucks Joannis Vendrig gleder seg til å åpne i Drammen. - Beliggenheten i sentrum av Drammen er helt avgjørende for oss. Vi ønsker å være tilstede i det levende bybildet og bidra til å øke tilstrømningen av mennesker til sentrum, sier Vendrig som er Managing Director Starbucks i Norge og Sverige.

Nå begynner arbeidet med å finne medarbeidere som skal lage og servere de ulike variantene av kaffe i kopper med den velkjente Starbucks-logoen.

- Det er spennende å skulle rekruttere nye Starbucks-ansatte. Vi er alltid på jakt etter de som har et engasjement for møtet mellom mennesker, der kaffen er det som samler de, sier Vendrig.

Starbucks blir å finne på Drammens mest sentrale hjørne mot Bragernes torg, gågaten og knutepunkt for offentlig kommunikasjon.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Joannis Vendrig, Managing Director Starbucks Norway/Sweden, tel:  934 69 749
Morten Klerck-Nilssen, eiendomssjef Sektor Gruppen, tel: 90 03 49 73
Lennarth Gryting, senterleder Magasinet Drammen, tel: 922 95 400