Pressemelding fra Citycon Norway 29. februar 2024

Etter en betydelig satsing på servering i løpet av året, oppnådde Storbyen et besøk på 2,7 millioner mennesker i 2023. Det er en økning på 5 % fra året før. Senteret hadde en omsetning på 672 millioner NOK, en vekst på 6,6 %.

Storbyen huser Sarpsborg bussterminal og er knyttet til sentrumstorget og gågaten i byen. Med utgangspunkt som et av regionens sterke knutepunkt, har senteret jobbet med å utvikle miksen av handel, servering og servicefunksjoner.

Våren 2023 åpnet serveringskonseptet Stay, som har styrket senteret som en møteplass. Stay har et mangfoldig tilbud innen mat og drikke, som restaurant, sportsbar, lounge, bar og utested. Med lange åpningstider bidrar Stay til aktivitet i sentrum gjennom mange av døgnets timer.

"Vi er fornøyde med Storbyens sterke utvikling i 2023. Vi jobber hver dag sammen med leietakerne for å skape gode opplevelser på senteret. Samtidig er vi opptatt av å fornye oss, slik at tilbudet vårt oppleves som nytt og spennende. Stay er et godt eksempel på hvordan vi har samarbeidet med lokale eiere med å få på plass et nyskapende serveringssted. Stay styrker senteret som en sosial møteplass for familier og venner i Sarpsborg," sier Daniella Fjeldberg, senterleder på Storbyen.

Storbyen har et godt utvalg innen daglighandel, som tilbyr det folk trenger i hverdagen. Samtidig har senteret flere leietakere som tilbyr matopplevelser, for små og store anledninger.

"Storbyen fortsetter å være den naturlige plassen for folks hverdagshandel, samtidig som mange tar turen til senteret når de skal kose seg litt ekstra. Vi har et bredt utvalg innen servering, og vi opplever at mangfoldet av spisesteder dekker mange behov og tiltrekker mange mennesker i ulike aldre," sier Fjeldberg.

Storbyen har utvidet tilbudet av servicefunksjoner i løpet av 2023. I tillegg til Stay har Mørk Trafikkskole flyttet inn. Taks- og rådgivningsbedriften Witek har etablert kontorer på senteret.

Daniella Fjeldberg

Senterleder på Storbyen