Pressemelding fra Citycon Norway 4. oktober 2023

Citycon har ansatt Anders Prytz som ny senterleder på Kremmertorget i Elverum. Anders skal videreutvikle senteret som i over 40 år har vært en av de viktigste handelsplassene og møteplassene i Østerdalen.

Anders Prytz har bakgrunn fra Ren Røros, Lefdal og Coop. Han har som mål å utvikle Kremmertorgets sterke posisjon i regionen og ser frem til å samarbeide med leietakerne på senteret om å skape gode opplevelser for folk i Elverum.

– Jeg gleder meg til å starte i ny rolle som senterleder på Kremmertorget. Senteret har lange tradisjoner i Elverum. Sammen med leietakerne ønsker jeg å utvikle Kremmertorget videre og hele tiden passe på at vi setter kundene i sentrum. Vi skal utvikle butikkmiksen videre, samtidig som vi skal fortsette å ha et sterkt fokus på daglighandel, sier Anders Prytz, senterleder på Kremmertorget.

Kremmertorget er en institusjon i Elverum og har blitt et moderne senter og knutepunkt med enkel adkomst til fots, med sykkel, bil og buss. Kremmertorget ble landets første miljøkjøpesenter da det ble sertifisert etter miljøstandarden BREEAM etter at utviklingsprosjektet stod ferdig i 2012.

I de siste årene har senteret også fornyet seg på leietakersiden. Satsingen til Nye Sporten, gokarten i underetasjen, dyrebutikken Musti, EMPET dyreklinikk og storsatsingen til Normal, er eksempler som viser at Kremmertorget er i stadig utvikling.

– Det har skjedd mye spennende på Kremmertorget de siste årene. Jeg har blikket fremover, og skal jobbe for at Kremmertorget tar nye steg. Vi skal ha et godt tilbud i til folk i hverdagen, samtidig som vi innimellom ønsker å overraske med noe nytt, sier Prytz.

Anders Prytz startet i sin rolle som senterleder 2. oktober 2023.

– Anders har en spennende bakgrunn, og har de egenskapene som skal til for å videreutvikle Kremmertorget sammen med det fantastiske teamet vi har på senteret. Jeg ser frem til å jobbe sammen med Anders i arbeidet med å utvikle Kremmertorget som en attraktiv handelsplass og møteplass i Elverum, sier Håkon Tuv Dalland, direktør for eiendomsforvaltning i Citycon.

For mer informasjon vennligst kontakt:

Anders Prytz

Senterleder Kremmertorget