Pressemelding fra Citycon Norway 27. november 2023

Kiropraktortjenesten Balansehuset åpner på Kilden 1. desember. Den nye leietakeren flytter inn i senterets helsebygg og styrker det allerede omfattende helsetilbudet på Kilden.

Kilden er kjent for å ha et helhetlig tilbud innen helse og velvære. I dag huser helsebygget den kommunale helsestasjonen for gravide, barn og ungdom samt et bredt utvalg av allmennleger, øyeleger og hudleger. Helsebygget har i tillegg et godt tilbud innen velvære og trening.

Nå er det klart at Balansehuset åpner på Kilden, og dermed styrkes mangfoldet av helsetjenester og kompetansen inne helsefag på senteret. Bak åpningen står fire kiropraktorer med spesialkompetanse på undersøkelse og behandling av pasienter med svimmelhetsplager.

– Vi er glade for at vi med Balansehuset styrker helsetilbudet på Kilden ytterligere. Vi har nå et sterkt fagmiljø i senterets helsebygg som pasientene kommer til å dra nytte av. Kilden har som mål å ha et godt utviklet helsetilbud, slik at vi blir en naturlig møteplass både for daglighandel og nødvendige helsetjenester i lokalsamfunnet, sier Jonas Braad, senterleder på Kilden senter.

Balansehuset åpner i lokaler på over 300 kvadratmeter i helsebyggets 5. etasje. De fire kiropraktorene ser frem til å ta imot pasienter i de nye lokalene på Kilden.

– Nå er vi klare og gleder oss til å kunne ønske velkommen fra og med 1. desember. Vi har spesialkompetanse på svimmelhetsplager og tilbyr behandling og rehabilitering for plager relatert til balanseapparatet, behandling for muskel-skjelettlidelser og funksjonell nevrologisk rehabilitering etter hjernerystelse. Vi tilbyr også krystallsykebehandling ved hjelp av TRV-stol. Vi har et hjerte for den svimle pasienten, sier Elisabeth Espedal, en av kiropraktorene på Balansehuset.

Balansehuset bringer med seg både ekspertise og dedikasjon til behandlingen av svimmelhetsproblematikk, samtidig som det vil berike Kilden som et helhetlig helsesenter. Satsingen gir innbyggere i nærmiljøet en bredere tilgang til spesialisert helsetjenester.
Kiropraktorene bak Balansehuset er Kristi Søndenå, Silje Kristensen, Henning Winkels og Elisabeth Espedal.

Jonas Braad

Senterleder på Kilden