Pressemelding fra Citycon Norway 16. oktober 2023

Alma Mater er et velkjent delikatessekonsept i Trondheim. Snart åpner Alma Mater ny delikatessebutikk og kafe på Solsiden. Lang ferskvaredisk med oster og skinker, samt en spennende meny, skal glede kundene på Solsiden.

Solsiden Senter har nylig oppgradert fellesarealene og ønsket velkommen en rekke nye leietakere som Aseco, Apotek 1, Fredrik & Louisa, Kremmerhuset og Sport Outlet. Solsiden fortsetter fornyelsen etter at Alma Mater og Citycon er enige om å satse på Solsiden.

– Vi er begeistret over å få Alma Mater til Solsiden. Alma Mater er en sterk merkevare i Trondheim og er kjent for sin kvalitet og sitt eksklusive utvalg av delikatesser. Konseptet er et fantastisk bidrag i leietakermiksen på senteret, og vi er sikre på at Alma Mater kommer til å bli tatt godt imot av våre besøkende, sier Jonas Braad senterleder på Solsiden.

Alma Mater åpner på Solsiden i november 2023. De flytter inn i første etasje på senteret, i lokaler på rundt 40 kvadratmeter.

Daglig leder i Alma Mater Richard Raburski ser frem til å åpne enda en butikk og kafe i Trondheim. Han tror at Oste-VM i Trondheim i oktober kommer til å inspirere mange nordmenn, og han ser frem til å se ostefrelste ved ferskvaredisken på Solsiden.

– Vi opplever at nordmenn er nysgjerrige og at mange har stor interesse for gode råvarer. Trondheim er blitt satt på kartet som en matby, og med Oste-VM tror jeg byen kan utvikle seg videre som matby. Nå åpner vi snart på Solsiden, og det ser vi virkelig frem til. Solsiden har en god atmosfære som vi skal være med på å utvikle. Vi gleder oss til å ta en prat med matinteresserte når vi åpner i november, sier Raburski.

Jonas Braad

Senterleder på Solsiden