Pressemelding fra Citycon Norway 27. februar 2023

Vestfold og Telemarks største senter leverte rekordomsetning og rekordbesøk i 2022. Etter å ha fått inn nye spisesteder og satset stort sammen med Meny og Intersport, hadde Herkules en rekordomsetning på 1,5 milliarder og et rekordbesøk på 3,9 millioner.

Etableringen av spisestedene Sabrura og Espresso House har bidratt til å styrke Herkules som en viktig møteplass i Grenland. En topp moderne Meny-butikk og helt ny Intersport på 1.800 kvadratmeter og med ny fasade, bidro også til at 2022 ble et rekordår for Herkules.

– Dette er en fantastisk utvikling som handler om innsatsen som gjøres av alle som jobber på Herkules. Det er kundeopplevelsen som står i sentrum, og når vi lykkes med å fornye senteret med spennende leietakere og butikklokaler som skinner, har vi et godt grunnlag for at kundene trives hos oss. I tillegg til gode salgstall og besøkstall, ser vi at også at besøkstiden per kunde går opp, sier Bent Rosenberg, senterleder på Herkules.

I 2022 hadde Herkules en omsetning på 1,5 milliarder, som er tidenes beste resultat for senteret. Besøkstallet på 3,9 millioner er også rekord, og er opp 21 prosent.

– Gjennom det siste året har vi hatt fokus på god kundekommunikasjon, og vi har vært opptatt av å tilby gode kampanjer og hyggelige opplevelser til kundene våre. Vi er et sterkt team i senteradministrasjonen og har flotte butikkmedarbeidere på senteret, sier Rosenberg.

Herkules feiret 50-årsjubileum i 2019 og er i dag Vestfold og Telemarks største senter. Herkules er arbeidsplassen til over 900 mennesker. Navnet har senterkjempen fra den lokale idrettsforeningen som tok navnet sitt fra skotypen «Herkules» som ble produsert ved Skiensfjordens skofabrikk tidlig på 1900-tallet.

Senterleder Bent Rosenberg er tydelig på at historien og forankringen i Grenland utgjør en viktig bakgrunn for suksessen til senteret, samtidig som det er avgjørende å være endringsvillig.

– Vi skal fortsette å fornye oss. Kundene vil både ha leietakere som dekker behovet for daglighandel i tillegg til nye spennende aktører som kan levere opplevelser. Det skal de få hos oss, sier Rosenberg.

Bent Rosenberg

Senterleder på Herkules