Pressemelding fra Citycon Norway 19. februar 2024

Herkules er det ledende handelssenteret i Vestfold og Telemark og en viktig arbeidsplass for mange mennesker i Grenlandsregionen. Til tross for et rekordår i 2022, leverte Herkules ny omsetnings- og besøksrekord i 2023. Senteret omsatte for 1,6 milliarder kroner og hadde 4,2 millioner besøkende i løpet av året.

Mer enn 900 personer har sin arbeidsplass på Herkules i Skien. Senterledelsen og leietakerne har jobbet strategisk med å videreutvikle senteret, slik at det kan fortsette å levere gode opplevelser og tjenester av god kvalitet til folk i Grenlandsregionen.

Innsatsen resulterte i at 2023 ble et nytt rekordår for Herkules. Omsetningen på 1,6 milliarder kroner er en vekst på 8 prosent fra 2022, mens besøkstallet på 4,2 millioner personer er en økning på 5 prosent.

– Vi er veldig fornøyde med at Herkules er mer populær enn noen gang, både blant innbyggerne i Grenland og blant virksomheter som ønsker å etablere seg i denne delen av landet. Suksessen handler blant annet om at det er veldig mange som er gode samtidig: De som jobber med driften av senteret, leietakerne våre, teamet som håndterer kundekommunikasjon og utleieteamet som jobber med å utvikle butikkmiksen i dialog med potensielle leietakere, sier Bent Rosenberg, senterleder på Herkules.

Herkules har i løpet av de siste årene gjennomgått flere oppgraderinger som har bidratt til en positiv fornying av senteret. Den topp moderne Meny-butikken i Klosterfossbygget har blitt en destinasjon i Grenlandsregionen. Dette skyldes blant annet butikkens imponerende ferskvareutvalg og en sterk satsing på lokalmat. En helt ny Intersport på 1.800 kvadratmeter og etableringen av Espresso House, er også blant nyhetene som har bidratt til å revitalisere Herkules de siste årene.

– Vi skal fortsette jobben med å skape gode opplevelser for kundene våre på Herkules. Samtidig er vi opptatt av at Herkules skal fortsette å være lett tilgjengelig for kundene våre. Senteret er i dag lett tilgjengelig med bil og buss, samtidig som vi ligger sentralt plassert i et godt utbygd nettverk med gang- og sykkelsti. Vi skal fortsette å være et knutepunkt for miljøvennlig transport og har etablert egne hurtigladere for el-biler, sier Rosenberg.

Bent Rosenberg

Senterleder på Herkules