Pressemelding fra Citycon Norway 28. april 2023

Kolbotn Klær har vært en institusjon på Kolbotn siden den første butikken åpnet i 1982. Nå utvider kleskjeden med en ny butikk i hjertet av Kolbotn, på Kolbotn Torg. Den nye butikken åpner på senteret etter sommeren.

– Vi åpner en ren merkevarebutikk for damer med en noe rimeligere prisprofil enn i hovedbutikken vår. Tanken er at butikken skal utfylle dagens Kolbotn Klær, og på den måten bidra til et enda bredere vareutvalg enn det vi har mulighet til å tilby i dag, sier Barbro Ottesen Muri, eier og daglig leder i Kolbotn Klær.

I løpet av det siste året har Kolbotn Torg annonsert flere butikknyheter på senteret. Kappahl og Kid Interiør åpnet nye butikker i fjor. Nøstet Mitt og restauranten Vinoria åpnet denne måneden, mens Rufus har flyttet inn i nye permanente lokaler.

Nå er Citycon og Kolbotn Klær enige om en avtale om ny butikk på Kolbotn Torg. Senterlederen på Kolbotn Torg er begeistret over at Kolbotn Klær flytter inn på senteret.

– Dette er fantastisk. Kolbotn Klær til senteret er noe vi har tenkt på lenge, og vi er veldig glade for at timingen nå var riktig både for Kolbotn Klær og for oss. Kolbotn Klær er en godt kjent merkevare i nærmiljøet, og jeg er sikker på at Kolbotn Klær kommer til å bidra positivt i butikkmiksen på senteret. Mangfoldet av leietakere og flyten av mennesker vi har på senteret, vil gjøre at mange vil ta turen innom Kolbotn Klær, sier Marianne Thoresen-Larsen, senterleder på Kolbotn Torg.

Kolbotn Klær er at av Follos største frittstående motehus, med fysiske butikker på Kolbotn, Vinterbro og Drøbak samt med egen nettbutikk. I september åpner butikk nummer fire på Kolbotn Torg med overtakelsen av lokalene til Be You.

– Vi er veldig fornøyde med beliggenheten vi nå får på senteret, og gleder oss til å overta lokalene etter ferien. Planen er bygge butikk i august og åpne i september, sier Barbro.

Butikken på Kolbotn Torg skal også tilby merkevarer, men med en noe rimeligere prisprofil enn i dagens butikk ved Skiveien. Blant merkene som blir å finne på senteret er Loise, Neo Noir, Moss Copenhagen, Levate og Månesten.

– Målet med denne etableringen er å utfylle dagens varemiks med prisgunstige kvalitetsmerkevarer for kvinner i alle aldre. Tanken er altså ikke å konkurrere med oss selv, men utvide tilbudet vårt, sier Barbro.

– Vi har stor tro på Kolbotn som handelssted. Kolbotn Torg har fått «satt seg» som senter, og med tilflyttingen til Kolbotn og planene for sentrumsutviklingen, tror vi det er gode forutsetninger for handelsstanden vår, sier Barbro.

For ytterligere informasjon, vennlig kontakt.

Marianne Thoresen-Larsen

Senterleder på Kolbotn Torg