Pressemelding fra Citycon Norway 17. februar 2023

Citycon styrker seg på eiendomsutvikling og ansetter Lennart Olrik som ny prosjektleder. Olrik har bakgrunn fra AF Gruppen og Skanska, og han skal bidra til å transformere utvalgte sentre til moderne bykjerner med møteplasser, handel, service, kontorer og boliger knyttet til offentlig transport.

Citycon har eiendommer i Norden til en verdi av 4,3 milliarder euro, og i Norge har Citycon 14 sentre. Lennart Olrik går inn i utviklingsavdelingen og vil bidra i de store utviklingsprosjektene, samt rehabilitering på eksisterende bygningsmasse.

– Jeg ser frem til å starte i den nye rollen som prosjektleder i Citycon. Jeg kan bidra med mye erfaring fra utvikling, rehabilitering og tekniske anlegg. Det blir fantastisk gøy å jobbe sammen med et nordisk team og i et selskap som har hele verdikjeden fra planarbeid til ferdig prosjekt, sier Lennart Olrik.

Lennart Olrik har bakgrunn fra entreprenørselskaper og byggherreselskaper, i tillegg til erfaring innen konsulentbransjen. AF Gruppen, Skanska og J.I. Bygg utgjør noe av bakgrunnen.

– Vi har store ambisjoner for eiendommene våre i Norge, og er glade for å få på plass Lennart som har en bred kompetanse innen utvikling og rehabilitering. Nå har vi et sterkt team i Norge og Norden som jobber sammen for å utvikle gode løsninger for å realisere bærekraftige og moderne bykjerner på lokasjoner hvor vi har eiendom, sier Alexander Sundberg, Head of Construction i Citycon.

Lennart Olrik
Prosjektleder i Citycon