Pressemelding fra Citycon Norway 20. februar 2024

Strategisk arbeid med leietakermiksen og revitalisering av fellesarealene, i tillegg til den nye bybanelinjen til Fyllingsdalen, har bidratt til at Oasen nok en gang leverer rekordresultater. Omsetningen på 1,37 milliarder kroner i 2023 er en vekst på over 12 prosent mot året før.

I løpet av de siste årene har senterledelsen og leietakerne arbeidet for å styrke Oasens posisjon som hjertet i Fyllingsdalen. Tallene for 2023 viser at Oasen er mer populær enn noensinne med et rekordbesøk på 4,2 millioner mennesker, som er en vekst på over 14 prosent.

– Vi er veldig fornøyde med at vi fortsetter den positive utviklingen på Oasen. Vi har sett frem til at Bybanen kom til Oasen og har jobbet målrettet over lang tid for å fornye oss og være klare til å tilby gode tjenester og opplevelser til kundene i Fyllingsdalen. Bybanen, bussterminalen og den nye sykkeltunnelen gjør senteret til et av de viktigste knutepunktene i regionen, som skaper både forventninger og muligheter. Sammen med leietakerne har vi hatt fokus på å revitalisere senteret, slik at folk i Fyllingsdalen opplever oss som en sentral plass for daglighandel, tjenester, service og matopplevelser, sier Erik Mørk, senterleder på Oasen.

Oasen har de siste årene blitt modernisert med både nytt inngangsparti og ny fasade mot bussterminalen. Området omkring det nye bybanestoppet, har gått fra å være en byggeplass til å bli et veletablert kollektivknutepunkt. Inne på senteret har Oasen åpnet spisestedene Røyk Burger, Backstube, Kniksen Sportsbar og Espresso House. Andre nye leietakere på Oasen er SATS, Rituals, PetXL, VetXL og Squeeze. Det kommunale helsesenteret Familiens hus har vært i drift i over to år. Helsesenteret på over 4000 kvadratmeter bistår barn, ungdom og familier i Bergen.

Leietakerne på Oasen oppnådde en samlet omsetning på 1,37 milliarder kroner i 2023, som er en vekst på over 12 prosent i forhold til 2022. De gode tallene gjør at senterlederen på Oasen ser optimistisk på tiden fremover.

– Vi er i en sterk posisjon og leverer gode tall. Det er bra for kundene i Fyllingsdalen og det er bra for de over 2000 menneskene som har Oasen som sin arbeidsplass. Vi kommer til å fortsette arbeidet med å utvikle oss og sørge for at det vi leverer er av god kvalitet, sier Mørk.

Erik Mørk

Senterleder på Oasen