Pressemelding fra Citycon Norway 2. november 2021

Stavanger kommune åpner ny helsestasjon på Kilden senter. Samtidig har Citycon bygget om senteret slik at man enkelt kan bevege seg fra senteret til helsebygget. Satsingen svarer på Citycons strategi om å utvikle multifunksjonelle sentre med helsetjenester som en del av det totale tilbudet.

NY HELSESTASJON: Helsesatsingen skal bidra til å gjøre det totale servicetilbudet enda mer attraktivt på Kilden senter. (Foto: Jørgen Nordby)

Hillevåg helsestasjon åpner 2. november, og blir en del av helsebygget på Kilden senter. Helsestasjonen er på over 500 kvadratmeter i senterets 4. etasje.

– Dette er en stor dag. Vi har fått nye og flotte lokaler, og det tror jeg at voksne og barn vil sette pris på. Vi har et tilbud til rundt 1600 barn, og de nye lokalene på Kilden senter vil bidra til å gjøre oss mer tilgjengelige og mer synlige, sier Helene Cecilie Knivsberg, leder for Hillevåg helsestasjon.

Citycon har bygget om deler av senteret, og har koblet sammen senteret og helsebygget, slik at publikum får en direkte adgang til helsetilbudet.

– Vi er veldig glade for å åpne vår storsatsing på helse på Kilden senter. Helseaktørene bidrar til at vi får en enda bedre miks av butikker og tjenester. Vi tror at kundene kommer til å oppleve endringene på senteret som positive og at senteret blir enda mer attraktivt for folk som bor i nærmiljøet, sier Jonas Braad, senterleder på Kilden senter.

Citycon jobber strategisk med å utvikle helsetilbudet ved sentrene i hele Norden. Kilden senter har i tråd med denne satsingen utviklet helsetilbudet i løpet av dette året.

– I mars åpnet Mudo nytt treningssenter, og nå åpner den nye helsestasjonen. Vi tenker helhetlig og fremtidsrettet, og jeg er trygg på at kundene kommer til å ta godt imot det nye tilbudet av helsetjenester på Kilden senter, sier Braad.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Jonas Braad, senterleder på Kilden
Mob: 456 92 134, jonas.braad@citycon.com
Helene Cecilie Knivsberg, Leder Hinna og Hillevåg Helsestasjon