Pressemelding fra Citycon Norway 11. mai 2022

Bydelsleder Rashid Nawaz stod for den offisielle åpningen av Alibaba Turkish Grill & Steakhouse på Stovner Senter. Restauranten styrker et allerede stort mangfold av spisesteder på senteret. Satsingen på spisesteder bidrar til å utvikle Stovner Senter som en god møteplass for de som bor i Oslo-bydelen.

Citycon har fulgt opp strategien og over tid satset på å utvikle tilbudet av mat og drikke på Stovner Senter. Alibaba Turkish Grill & Steakhouse komplementerer et bredt tilbud som består av Karachi Streetfood, Gondol Restaurant, Kebabkompaniet, Max Grill, Nishiki, Terrassen Cafe, Baker Nordby, Subway, Backstube og Burger King.

Alibaba åpnet 9. mai i plan 2 på senteret, og i lokaler på over 450 kvadratmeter.

– Vi er veldig glade for å få Alibaba til Stovner Senter. Dette er en leietaker med lang erfaring innen servering. Vi kommer til å få oppleve spennende mat av god kvalitet. Mat og drikke er en viktig satsing slik at de som besøker oss får en god totalopplevelse med shopping og sosialt fellesskap, sier Irfan Akram, senterleder på Stovner Senter.

Alibaba har allerede en restaurant på Grünerløkka i Oslo og åpner nå sin andre restaurant på Stovner Senter.  Daglig leder Benjamin Yildirim forteller at det er satsingen på kvalitetsmat som gjør at konseptet blir tatt så godt imot.

– Kokken på Alibaba har over 30 års erfaring innen det tyrkiske kjøkkenet, og vet hva som skal til for å skape uforglemmelige opplevelser. Vi bruker kun de beste råvarene, sier Yildirim.

Det var åpningsfest 9. mai, og de første gjestene tidlig på plass for å oppleve den nye restauranten på Stovner Senter.

– Vi har gledet oss lenge til åpningen på Stovner Senter. Vi har stor tro på at vi kommer til å skape gode matopplevelser og magiske øyeblikk i den nye restauranten. Vi gleder oss til å bli kjent med folk her på Stovner, sier Yildirim.

Irfan Akram, senterleder på Stovner Senter
Mob: 982 53 101, irfan.akram@citycon.com