Sektor Gruppen og Norskand styrker sitt samarbeid og etablert rutiner for effektiv håndtering av butikkombygninger som Norskand skal følge opp.

-Tanken er å få en profesjonell og effektiv gjennomføring av byggeprosjekter, med særlig fokus på å sikre at alle offentlige lover og regler følges, samt at disse prosjektene i minst mulig grad forstyrrer den ordinære kjøpesenterdriften, sier utviklingsdirektør Cato Dehli Lauritzen.

Kjenner bransjen godt

Norskand har bygd om over 1000 butikker i Norge og har inngående kjennskap til bransjen. De har bygget opp de fleste butikker for H&M, og en annen storkunde er Clas Ohlson. Selskapet har også jobbet med aktører som Vinmonoplet, Bjørklund og Blender.

- Norskand skal avlaste eiendomsavdelingen (nå leasing), utviklingsavdelingen og senterdriften gjennom å budsjettere, planlegge og gjennomføre små og store ombyggingsprosjekter og leietakertilpasninger innen veggene på sentrene, sier Lauritzen.

Til alles beste

Daglig leder Pål Lien i Norskand Prosjekt AS tror det bra for Sektor at noen kan drive prosjektene fra A til Å og få ting til å skje fort. Der har hans selskap mange fordeler.

-Vi kjenner alle kontaktpersoner i kjedene godt ved at vi har jobbet med dem fra før. Vi kjenner også prisnivået i bransjen inngående. Det er vanlig at det er delte løsninger på hvem som betaler ombygningene. Vi kjører åpent med forhåndsavtalte priser og leveringsstandard og prøver å gjøre jobben til alles beste. Sektor ønsker jo å gjøre dette så kjapt, enkelt og billig som mulig, sier han.

Den 15. oktober åpner Storbyen den nye delen av senteret og her er Norskand i gang med å utføre leietakertilpasninger i lokalene til Lampehuset, Til Henne, Home & Cottage og Dressmann.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Cato Dehli Lauritzen, utviklingsdirektør Sektor Gruppen telefon 478 88 094
Pål Lien, daglig leder Norksand, telefon 922 13 541