Pressemelding fra Citycon Norway 20. juni 2022

Oasen satser videre på mat og drikke. Espresso House blir senterets femte nye spisested på kort tid. Espresso House og Citycon er enige om åpning i løpet av høsten 2022.

Oasen har tidligere presentert nyhetene om at serveringsstedene Røyk Burger, Backstube, Sabi Sushi og Kniksen Sportsbar etablerer seg på senteret. PetXL, VetXL og Squeeze er nye leietakere, mens treningssenteret SATS og Rituals åpner etter sommeren.

Nå er det klart at Espresso House flytter inn på Oasen. Serveringsstedet får lokaler på rundt 180 kvadratmeter og skal bidra til å styrke Oasen som en møteplass i Fyllingsdalen.

– Vi gleder oss til å få Espresso House til Oasen. Espresso House er en sterk merkevare som vi vet treffer kundene både med kvalitet og atmosfære. Vi har et mangfold av spisesteder på senteret i dag, og nå kommer Oasen til å bli en enda mer attraktiv møteplass, sier Erik Mørk, senterleder på Oasen.

Espresso House har serveringssteder over hele Norden, og har siden starten i 1996 utviklet et serveringskonsept med lidenskap for kaffe som utgangspunkt.

– Vi ser frem til åpningen av ny kaffebar på Oasen. Når vi satser videre i Bergen, er Fyllingsdalen og Oasen et naturlig sted for etablering. Arbeidet med å bygge kaffebaren settes snart i gang, og vi vil også starte rekrutteringsprosessen for å ansette teamet på 10-15 personer. Vi gleder oss til å servere mat og drikke til gjestene på Oasen i løpet av høsten, sier Lars Kabbe, etableringssjef i Espresso House.

Erik Mørk, senterleder på Oasen
Mob: +47 996 09 690, erik.mork@citycon.com