Jentene på Magasinet Drammen hylles nok en gang for kampanjen der de lot seg avbilde toppløse i kampen mot brystkreft.

- En av de viktigste målsettingene for denne kampanjen var å skape oppmerksomhet rundt en viktig sak. Det har vi virkelig fått til, noe som også har skapt en stolthet internt på senteret, sier markedskoordinator Hilde Røren, som selv lot seg fotografere.

Kampanjen hadde stor eksponering på senteret og vakte også oppsikt langt utover kjøpesenteret.

Magasinet Drammen vant prisen for Den Gyldne idé i konkurranse med landets kjøpesentre. I sin begrunnelse sier juryen at ideen til kampanjen er god, utfordrende, modig og inkluderende. Den er flott gjennomført, og blir ved bruk av egne ansatte troverdig og nær. Det står respekt av de ansatte som stilte opp for denne viktige saken.

Resultatet av kampanjen har styrket internkulturen på senteret og Rosa Sløyfe valgte dette ut som et av sine beste eksempler. I sannhet en virkelig gylden idé!

Magasinet Drammen har i tillegg til flere nasjonale priser også høstet internasjonal annerkjennelse for sitt bidrag i å synliggjøre Rosa Sløyfe kampanjen. I mai vant Magasinet Drammen gull i forbindelse med Solal Marketing awards i London.

- Jeg er både stolt og rørt over alle som bidro. De har bidratt til å sette fokus på en sak med et veldig personlig budskap. De fleste som jobber her på senteret er kvinner og de ønsket gjennom denne kampanjen å vise solidaritet både med de som rammes av brystkreft og selve kampen mot sykdommen, sier Lennarth Gryting, senterleder Magasinet Drammen.

Gull også til Buskerud og Krokstad senter
Ønsket om å snakke direkte til en helt spesifikk målgruppe var grunntanken bak kampanjen mot hyttefolket som i ofte bare kjører forbi senteret på vei til fjells. Nå har hyttefolket sikret gull til Buskerud og Krokstad.

- Det er veldig hyggelig å få en slik anerkjennelse og prisen viser at vi kjenner våre kunder. En slik bekreftelse er alltid gøy å motta, og bidrar til å skape intern stolthet, sier senterleder Trond Anke.

Juryen har i sin begrunnelse vektlagt bruken av innsikten om at mange fra nærliggende regioner passerer senteret på vei til hytta. Kampanjen rettet seg direkte mot det forbipasserende hyttefolket, og løftet frem butikker som kunne tilby produkter man visste ville være av interesse for kundene. Samtidig gir juryen honnør til senteret for at de våger å bruke hypotesene om kundene som innsikten har gitt dem.

- Med denne kampanjen snakket vi direkte til en kundegruppe vi ønsket at skulle stoppe og ta turen innom vårt senter. Vi mente at vi gikk glipp av en viktig kundegruppe, og måtte erkjenne at vi heller ikke tidligere hadde henvendt oss til dem. At det fungerte merket vi også på omsetningen som økte i perioden.

Vi planlegger flere spennende aktiviteter i tiden som kommer, uten at jeg vil røpe mer om det nå, avslutter Anke.

Buskerud Storsenter og Krokstad senter vant prisen i konkurranse med finalistene Sartor Storsenter i Bergen og Sirkus Shopping i Trondheim.

Prisene ble delt ut av det nordiske bransjeorganet Nordic Counsil of Shopping Centers (NCSC).

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Magasinet Drammen: Lennarth Gryting, senterleder, telefon: 922 95 400 Hilde Røren, senterkoordinator, telefon: 98 20 79 77

Buskerud og Krogstad senter: Trond Anke, senterleder, telefon: 400 38 802 Mette Olsen, markedskoordinator, telefon: 91 82 53 73