Herkules kjøpesenter fyller 50 år og satser på mer mat til kundene

Pressemelding fra Citycon 15. november 2019

I 1969 var det korpsmusikk og lange køer da Skiens første kjøpesenter ble åpnet. Nå har Herkules 50-årsjubileum og satser på mer dagligvare og matservering.

FYLLER 50 ÅR: Herkules kjøpesenter er pyntet til jul og inviterer kundene til morsomme aktiviteter 16. november når senteret fyller 50 år. (Foto: Jørgen Nordby).

Den gangen var det Bernt Johannessen som var leder og åpnet senteret. I dag er det senterleder Bent Rosenberg som inviterer til jubileumsfeiring 16. november. Han har planene klare for fremtiden.

–  Nå styrker vi oss på dagligvare med en ny flott Rema 1000. Meny er utvalgsbutikken som har gledet kundene våre i lang tid. Med Rema 1000 får kundene enda flere valgmuligheter, som jeg tror vil løfte oss på hverdagshandelen, sier Rosenberg.

En møteplass for folk
Herkules er Telemarks største kjøpesenter med 110 butikker og over tre millioner besøkende i løpet av året.

– Herkules har blitt en institusjon i Skien, men enda viktigere en møteplass for mennesker som bor her. Vi har et ansvar for å gjøre det så trivelig som mulig for de som handler her, og for de som skal treffe venner til et måltid eller en kopp kaffe. Jeg blir fortsatt glad når jeg ser at folk har det hyggelig på senteret, sier Rosenberg.

Mer matservering
Nå har Herkules fått på plass en ny dagligvarebutikk med Rema 1000. Rosenberg mener at matopplevelser blir et viktig fokus fremover.

– Vi skal utvikle oss i takt med forventningene til kundene våre. Vi tror spennende kafeer og restauranter kommer til å bli enda mer etterspurt i tiden som kommer, så dette blir et satsingsområde for Herkules fremover, sier Rosenberg.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Citycon
Bent Rosenberg, senterleder for Cityon på Herkules, +47 900 60 027