Pressemelding, 15. januar 2019

Dagligvareutfordreren Iceland vokser og åpner sin første butikk i Groruddalen på Stovner senter.

Iceland Mat åpnet sine to første dagligvarebutikker i Norge sommeren 2018 i Asker og Larvik. Erfaringene har vært gode og man skal nå vokse med flere butikker. Kjeden velger først å ekspandere med butikker i det sentrale Østlandsområdet, og har valgt Stovner senter for en av sine etableringer.

- Vi er stolt over å få etablere den første Iceland butikken i Groruddalen, og gleder oss til å ønske kundene velkommen til ny butikk i de tidligere banklokalene til DNB. Vi går straks i gang med arbeidene for å få butikken klar til en åpning i mars-april, sier senterleder Jo Espen Eriksen.

Iceland har etablert seg som en utfordrer til de tre andre store dagligvarekjedene som dominerer det norske markedet. Iceland skiller seg ut fra de øvrige aktørene ved å tilby en rekke høykvalitetsprodukter som man ikke finner i andre butikker i Norge. Sortimentet er spesielt stort innen frosne produkter, men butikkene har også godt utvalg av spennende tørrvare - og ferskvareprodukter.

I butikkene finner man både norske varer og varer fra hele verden. Erfaringene fra det første halve året viser at den norske forbruker har savnet et større vareutvalg i Norge. Kundene har gitt svært positive tilbakemeldinger, og salget viser at de i stor grad velger å kjøpe de nye varene, fremfor de mer kjente og tradisjonelle varene man finner i alle de andre dagligvarebutikkene.

- Jeg er stolt over det vi har fått til det første halve året i Norge, Når vi nå kommer til Oslo vil vi nå et betydelig større marked, og langt flere mennesker vil kunne få tilgang til de mange spennende og gode matproduktene man ikke finner andre steder, sier adm. direktør Geir Olav Opheim.

Oslo, 15. januar 2019

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Citycon:
Jo Espen Eriksen, senterleder mobil 926 13 065