Pressemelding fra Citycon Norway 16. august 2022

CItycon og IKEA er enige om å åpne nytt planleggingsstudio på Down Town. Folk i Porsgrunn kan få hjelp med planlegging og bestilling uten å dra til et IKEA-varehus.

IKEA åpner nye planleggingsstudioer i Arendal, Sarpsborg og Haugesund, i tillegg til på Down Town i Porsgrunn. IKEAs planleggingsstudioer er små enheter (50-100 m²) hvor kundene kan få inspirasjon og hjelp til å planlegge og bestille kjøkken, garderobe eller andre hjeminnredningsløsninger, enten ved å bestille time på forhånd, eller bare stikke innom. Kundene kan ikke handle varer på IKEAs planleggingsstudio, men de kan, som alltid, bestille varene hjem.

– Vi gleder oss til å få dette IKEA-konseptet til Down Town. IKEA står sterkt i Norge, og nå kommer de enda nærmere folk i Porsgrunn. IKEAs planleggingsstudio kommer til å bli flittig brukt av kunder som vil ha inspirasjon eller trenger hjelp til bestilling, sier Bent Rosenberg, senterleder på Down Town.

IKEA planleggingsstudio åpner i løpet av høsten/vinteren i første etasje på Down Town.

- Vi ønsker å tilby kundene våre en sømløs handleopplevelse uansett hvor de handler. Gjennom IKEAs planleggingsstudioer vil vi være tilgjengelig for flere av de mange menneskene. Som kunde vil du møte dyktige hjeminnredningseksperter, og få hjelp til planlegging, bestilling og hjemlevering. Vi tror disse møtepunktene blir et flott tillegg til eksisterende varehus, sier Carl Aaby, administrerende direktør for IKEA Norge.

Bent Rosenberg, senterleder på Down Town
Mob: +47 900 60 027, bent.rosenberg@citycon.com