Pressemelding fra Citycon AS 22. desember 2020

Citycon har signert avtale med IMS om åpning av ny butikk på Torget Vest i Drammen. – Denne avtalen er et løft for Torget Vest, og vil glede forbrukere som er opptatt av utvalg og spennende mat, sier Tor Nickelsen, kommersiell direktør i Citycon.

INTERNASJONAL MATSENTER TIL DRAMMEN: Ny dagligvarebutikk på 1350 kvadratmeter til Torget Vest i løpet av mai/juni. (Foto: Jørgen Nordby)

IMS er kjent for sine eksotiske dagligvarer, halal ferskt kjøtt og eget bakeri med naanbrød. IMS har base i Rogaland hvor de etablerte de første butikkene i Stavanger og Sandnes. Nå tar de det internasjonale konseptet til Østlandet og Torget Vest.

– Vi har stor tro på at det er et marked for IMS i Drammen og på Torget Vest. Vi har lykkes bra med butikkene i Rogaland, og vi tar med oss erfaringene derfra når vi åpner i Drammen, sier Ahmadsha Barial, innkjøpsdirektør i IMS.

IMS flytter inn på Torget Vest i løpet av mai/juni. De etablerer seg i andre etasje i nye lokaler på 1350 kvadratmeter.

– Vi skal bruke tiden godt frem til åpning. Dette blir en stor internasjonal dagligvare hvor vi skal fokusere på gode handleopplevelser, kvalitet og produkter som skal oppleves som spennende og nye, sier Barial.

Internasjonal matsenter tilbyr matvarer fra hele verden. Kundene får fersk frukt og ferske grønnsaker som man ikke finner i vanlige dagligvarebutikker. Et rikt utvalg av fersk halal kjøtt, krydder og andre typer dagligvarer skal bidra til å begeistre kundene. I tillegg har butikken eget bakeri som baker ferske naanbrød.

– Vi mener vi treffer den moderne forbrukeren med utvalget i butikken vår. Flere og flere ønsker å eksperimentere på kjøkkenet, og kanskje kombinere det tradisjonelt norske med nye smaker fra hele verden, sier Barial.

Flere leietakere på vei inn
Citycon har jobbet over tid med å få på plass den riktige butikkmiksen på Torget Vest og tror Internasjonal matsenter kommer til å gi senteret et løft.

– Vi er veldig fornøyde med at vi har blitt enige med IMS. Vi gleder oss til å kunne tilby kundene på Torget vest spennende matvarer i nye store lokaler. Dette konseptet kommer til å skape nysgjerrighet og flere kunder til senteret, sier Tor Nickelsen, kommersiell direktør i Citycon.

Nickelsen forteller at det er flere leietakere som er på vei inn på Torget Vest.

– Vi har dialog med flere leietakere som nærmer seg etablering på Torget Vest. Det er for tidlig å gå ut med hvilke disse er, men vi har stor tro på at dette er leietakere som vil bli tatt godt imot av både kunder og andre leietakere på Torget Vest, sier Nickelsen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Tor Nickelsen, kommersiell direktør i Citycon
Mob: 913 14 151, tor.nickelsen@citycon.com
mailto:tor.nickelsen@citycon.com">tor.nickelsen@citycon.com<…; Ahmadsha Barial, innkjøpsdirektør i Internasjonal matsenter
Mob: 915 12 002, post@imsonline.no