Telemark Vestfold Utvikling AS og Citycon Norway AS har inngått en avtale om bygging av leiligheter på Down Town. Totalt skal det bygges 96 enheter med utsikt utover Porsgrunnselva.

- Boligprosjektet er en veldig viktig brikke i helhetsutviklingen av Down Town, og for oss har det vært viktig å få på plass en lokal samarbeidspartner som kjenner boligmarkedet i Porsgrunn. Vi har et pågående samarbeid med Telemark Vestfold Utvikling, og kjenner de godt etter å ha bygget mer enn 160 boliger sammen i Skien, sier Fredrik Myhre utviklingsdirektør i Citycon.

Behandlingen av byggesøknaden er allerede i gang, og etter planen vil boligene legges ut for salg i begynnelsen av 2018, samtidig som gravemaskinene ruller inn for å starte arbeidene med å bygge nye Down Town.

- Vi er veldig fornøyd med å få muligheten til å utvikle boligdelen av Down Town prosjektet sammen med Citycon. Dette er et område vi kjenner godt, på mange måter er ringen sluttet når Stein Jaran Fredriksen igjen skal jobbe med Down Town. Det gleder oss at Citycon ønsker å bruke lokale krefter, sier Morten Borge, daglig leder i Telemark Vestfold Utvikling.

Siden etableringen i 2004 har Telemark Vestfold Utvikling bygget og solgt over 600 boenheter i regionen.

Boligene vil med sin beliggenhet i sentrum av Porsgrunn få luftige og lyse omgivelser med nærhet til alt av fasiliteter. Det legges opp til funksjonelle boliger med høy standard, med stor vekt på muligheter for individuelle tilpassinger av boligene gjennom tilvalgprosess. Flere av boligene vil ha egne hageparseller og enhetene vil få gode solforhold og enkel parkering i P-hus.

Det legges opp til god variasjon i boligenes størrelse hvor det etter dagens plan skal bygges;

6 stk. 2-roms leiligheter
81 stk. 3-roms leiligheter
9 stk.   4-roms leiligheter

Porsgrunn, 22. september 2017