Pressemelding fra Citycon AS 6. februar 2020.

Caiano Eiendom kjøper Markedet kjøpesenter i Haugesund fra Citycon.

Caiano Eiendom kjøper Markedet i Haugesund.

Markedet har i dag et utleiebart areal på 10 600 kvadratmeter, og har rundt 20 butikker i tillegg til kontorer og et parkeringsanlegg. Transaksjonen avsluttes i løpet av februar.

– Vi er fornøyd med at Markedet får en lokalt forankret eier, som kan utvikle senteret videre. Vi ønsker nye eiere lykke til med et godt senter, samtidig som vi nå vil fokusere på å utvikle våre eksisterende eiendommer, sier Johan Calner, kommersiell direktør i Citycon.

– Markedet har en sentral posisjon i Haugesund, og vi ser frem til å utvikle senteret videre som en del av Haugesund sentrum, sier Martin Laurhammer, daglig leder i Caiano Eiendom. Vi eier og forvalter mange bygg i dette området. Markedet passer meget godt inn i vår eiendomsportefølje, og vi tror det er en fordel med lokale eiere, sier han.

Transaksjonen skjer i forbindelse med at Citycon kjøpte resterende eierandeler i Sektor Portefølje II som består av Stovner Senter i Oslo, del av Torvbyen i Fredrikstad og Markedet i Haugesund.

For mer informasjon, vennligst kontakt: Johan Calner, kommersiell direktør i Citycon, mobil: 900 26 130 Martin Laurhammer, daglig leder i Caiano Eiendom, mobil: 90 95 42 96