Pressemelding fra Citycon AS 17. august 2020

Solsiden i Trondheim er det første kjøpesenteret i Norge hvor man kan oppleve den nye helelektriske Polestar 2. Mange har allerede bestilt prøvekjøringen på Polestar.com, der bilen kjøres direkte ut fra senterets parkeringshus.

POLESTAR 2 PÅ SOLSIDEN: Stor pågang for å prøvekjøre den helektriske Polestar 2 direkte fra parkeringshuset på Solsiden senter. (Foto: Jørgen Moe).

I første etasje på Solsiden står det nå en splitter ny Polestar 2 til glede for besøkende på senteret. Polestar-spesialister bemanner pop-upen og kan besvare alle spørsmål om den helelektriske fastbacken mellom 10.00-19.00 fra mandag til lørdag.

Stor pågang for prøvekjøring
Denne uken åpnet Polestar for å bestille prøvekjøring fra deres hjemmeside og allerede nå er det langt mellom ledige tider for prøvekjøring.

– Etterspørselen etter prøvekjøring har vært stor siden lansering og nå som bilene er på plass er det mange som ønsker å kjenne på følelsen bak rattet. Fremover vil vi åpne opp for flere plasser, slik at alle som ønsker skal få mulighet til å prøvekjøre den 100 % elektriske Polestar 2, sier Alexander Hørthe, norgessjef i Polestar.

Solsiden første kjøpesenter
I løpet av siste kvartal av 2020 skal Polestar etablere et nytt detaljhandelskonsept som åpner i Bassengbakken 1, like utenfor Solsiden kjøpesenter. Konseptet heter Polestar Space. I mellomtiden samarbeider Polestar med Solsiden senter slik at interesserte kan se, prøvesitte og prøvekjøre Polestar 2 i Trondheim allerede nå.

– Det var naturlig for oss å etablere en pop-up på Solsiden senter, da dette er et sted som er lett tilgjengelig for mange mennesker og er i nærheten av vårt kommende Polestar Space. En pop-up gir oss i mellomtiden muligheten til å la kundene bli bedre kjent med Polestar 2 enten inne på Solsiden eller fra parkeringshuset der vi tilbyr prøvekjøring, sier Hørthe.

Skaper nysgjerrighet på senteret
Citycon er glade for at Polestar valgte Solsiden senter når de skulle vise frem Polestar 2 for første gang til norske kunder.

– På sentrene våre har vi en god kundestrøm og lange åpningstider, som gjør oss aktuelle som utstillingsplass for aktører som Polestar. Det er spennende å samarbeide med et bilmerke som skaper så mye nysgjerrighet som det Polestar gjør, sier Kathrine Knudsen Tilrem, direktør for specialty leasing i Citycon.

Pop-ups er et satsingsområde på alle Citycons sentre. Gjennom et bookingsystem (cityconmedia.com) tilbyr Citycon fellesarealene til virksomheter som ønsker å treffe kundene i kortere eller lengre perioder. Dette gir mulighet for å teste ut nye konsepter, og vil være en inngang til markedet for mindre aktører.

For mer informasjon vennligst kontakt: Daniel Sellevoll, kommunikasjonssjef i Citycon
Mob: 95971597
daniel.sellevoll@citycon.com