Starter byggingen av Herkules Park

Pressemelding fra Citycon AS 21. juni 2021

Peab Eiendomsutvikling og Citycon har besluttet byggestart av Herkules Park. Interessen for leilighetene har vært stor, og 16 av 39 er solgt i det første av to byggetrinn. Utviklingsprosjektet følger opp Citycons strategi om økt satsning på boligutvikling på og ved selskapets sentre.

BYGGESTART HERKULES PARK: Citycon følger opp strategien om boligutvikling ved sentrene. Nå er beslutningen om byggestart for Herkules Park tatt. (Illustrasjon: Point)

Herkules Park ligger like ved Herkules Senter i Skien kommune. Ut mot Hjellevannet skal det bygges totalt 85 boliger fordelt på fire leilighetsbygg. Utvikler er Klosterfoss Utvikling AS, som er eiet av Peab Eiendomsutvikling og Citycon.

Prosjektets totale salgsareal er på ca. 7.600 kvadratmeter med en samlet investering på ca. 430 millioner.

Det har vært stor interesse for Herkules Park blant folk Grenland. Beslutningen om oppstart av byggetrinn 1 er tatt, og det som gjenstår er igangsettingstillatelse fra kommunen. Utvikleren håper på byggestart allerede i august i år.

– Herkules Park er indrefileten på Herkulesområdet. Interessen for prosjektet er stor, og 16 boenheter er solgt. Vi gleder oss nå til å starte byggingen, samtidig som dialogen med interessenter til de øvrige enhetene fortsetter, sier Trond Nygård, prosjektleder i Peab Eiendomsutvikling.

Klosterfoss Utvikling AS har i løpet av 10 år bygget til sammen 160 leiligheter i Herkulesområdet. Ifølge utviklingsdirektør i Citycon, Fredrik Myhre, har dette gitt nyttige erfaringer som man har tatt med inn i planleggingen av Herkules Park.

– Vi opplever at boligprosjektene i dette området har vært populære og at folk trives. Det er dette vi ønsker å få til ved flere av sentrene våre i hele Norden. Vi ønsker å tilføre lokalmiljøene verdi ved å bygge boliger i forbindelse med sentre som inneholder møteplasser, helsetjenester og handlemuligheter, sier Myhre.

Boligene er tegnet av arkitektkontoret Point. Prosjektet er tegnet med en tanke om at man skal ha mye lys og utnytte beliggenheten til å gi mest mulig sol gjennom dagen og kvelden. Begge bygg har vestvendte balkonger og terrasser, åpne og gjennomgående planløsninger og heis direkte til p-kjeller som tilrettelagt for elbillading. Leilighetene er mellom 67 og 130 kvadratmeter, med ett til fire soverom. Interesserte kan kontakte Sørmegleren for mer informasjon.

Fredrik S. Myhre, utviklingsdirektør i Citycon
fredrik.myhre@citycon.com, +47 995 85 385