Pressemelding fra Citycon Norway 11. februar 2022

Kremmertorget satser stort på opplevelser når 2500 kvadratmeter i senterets underetasje blir nytt gokart-senter. Den lokale satsingen «Gokarten» har planlagt åpning på Kremmertorget sommeren 2022.

– Dette er fantastisk morsomt. Vi har hatt god dialog med Gokarten i en lengre periode, og nå er vi enige om en storsatsing på nytt gokart-senter på Kremmertorget. Dette er lokale krefter med hjerte for motorsport og opplevelser. Gokart-senteret blir splitter nytt, i nye moderne lokaler og kommer til å styrke Kremmertorget. Vi har stor tro på at det nye opplevelsestilbudet blir tatt godt imot av folk her i Elverum, sier Lasse Ellingsen, senterleder på Kremmertorget.

Satsing på opplevelser er en del av den nordiske strategien til Citycon. Hele underetasjen på Kremmertorget blir bygget om til et gokart-senter på 2500 kvadratmeter, mens tiden frem mot sommeren går til å bygge gokart-senteret og tilrettelegge for direkte adgang fra første etasje i Kremmertorget.

Det er Øyvind Braaten og Anders Bekk som står bak merkevaren Gokarten, begge fra Elverum. De har allerede funnet frem til de beste leverandørene i Europa av elektriske gokarter, banedekke og banebarrierer, og forteller at de velger fra øverste hylle for å sikre kvalitet og tilgjengelighet for alle i gokart-senteret.

– Vi gleder oss stort til å dele vår motorinteresse med folk i Eleverum. Vi skal skape et helt unikt gokart-konsept. Det skal være kvalitet i alt vi gjør, og vi skal være tilgjengelig for alle. Her kan man konkurrere med venner live eller ved å registrere tider i en app. Og vi satser på bedriftsarrangement og bursdager hvor vi kan tilby catering. Her kan man både konkurrere og være sosial, sier Øyvind Braaten, eier av Gokarten.

Øyvind Braaten forteller at han er motorinteressert helt inn til beinet, med bakgrunn fra blant annet rally. Sammen med Anders Bekk skal han skape et gokart-senter med fokus på kvalitet og opplevelse.

– Dette har vi hatt lyst til å gjøre lenge, og vi gleder oss stort til å kunne åpne til sommeren. Vi er først ute i vårt område med kombinasjonen gokart-senter og kjøpesenter, og vi tror det vil fungere utmerket. Vi har allerede planer for hvordan vi på sikt skal utvikle gokart-senteret med nye konsepter. Dette skal vi komme tilbake til, sier Braaten.

Lasse Ellingsen, senterleder på Kremmertorget
Tlf. 901 78 028