Sektor Eiendomsutvikling tok sammen med reklamebyrået Centerteam med seg to gull hjem fra London under Solal Marketing Awards, for arbeidene med Magasinet Drammen sin Rosa sløyfe-kampanje og Strandtorget sin kundetilfredshets-kampanje.

Solal Marketing Awards, som arrangeres i regi av International Council of Shopping Centers (ICSC) hedrer den beste markedskommunikasjonen for kjøpesenterbransjen i Europa.

- Dette er to kampanjer som har blitt lagt merke til og hedret i norsk bransjesammenheng tidligere, og når vi nå har hevdet oss internasjonalt er det på mange måter prikken over i en. Vi vet at innovasjon og effekt vektlegges i betydelig grad for å nå hele veien i Solal Marketing Awards. Det er noe vi også strekker oss etter i vårt arbeid, fordi kampanje vi utvikler skal utløse handling, bokstaveligtalt, sier Christoffer Kvarberg adm. dir i Centerteam Reklamebyrå.

Kunden har alltid rett
Strandtorget ved bredden av Mjøsa på Lillehammer ga kundene sine tilbakemeldinger om senteret. Etter en større utvidelse og ombygging var det mange som trengte å bli kjent med senteret på nytt. Innsikten senteret satt med ble brukt som det bærende elementet i selve kampanjen.

- At kunden alltid har rett er et godt motto, og det har vist seg at det å også lytte til hva kundene sier faktisk leder til gull. Vi visste vi stod overfor en viktig kommunikasjonsjobb etter at vi reåpnet senteret, og ideen om å tydelig vise kundene at vi lytter til de har vært en suksess ikke bare hos jurymedlemmer for reklamepriser, men også hos våre kunder, sier Erik Skjellerud som er senterleder ved Strandtorget i Lillehammer. Senteret har økt omsetningen med ca. 120 millioner siden reåpningen, og har også økt kundetilfredshet.

Pupper i Drammen
Hos Magasinet Drammen var det de kvinnelige ansatte ved senteret som fikk hovedrollen i kampanjen som markerte støtte til Rosa sløyfe-aksjonen. Der kastet 40 kvinner overdelen og lot seg fotografere i kampen mot brystkreft. Kampanjen hadde stor eksponering på senteret og vakte også oppsikt langt utover kjøpesenteret.
- Vi ville gjøre noe for å vekke oppmerksomhet rundt Rosa sløyfe-aksjonen, og der Magasinet Drammen tydelig viste solidaritet både med de som rammes av brystkreft og i kampen mot sykdommen. Majoriteten av de ansatte ved kjøpesenteret er kvinner og oppslutningen om kampanjen var stor. At kampanjen nå har blitt hedret internasjonalt med gull viser at vi har fått til det vi ønsket, nemlig det å øke oppmerksomheten rundt et viktig tema, sier Lennarth Gryting, senterleder Magasinet Drammen.

Første(og andre) internasjonale pris
- Det er første gangen Sektor deltar i en internasjonal konkurranse som denne. Når vi da i tillegg vinner to gull er det dobbelt så moro og man er dobbelt så stolt over det arbeidet som er lagt ned med disse kampanjene. Vi er opptatt av at våre kjøpesentre skal ha en sterk lokal forankring og jeg mener at kampanjene for både Strandtorget og på Magasinet Drammen er solide bevis på hvordan vi på ulike måter ivaretar nettopp dette, sier markedsdirektør Marianne Mazarino Håkonsen i Sektor Eiendomsutvikling.

Strandtorget vant gull med KTI-kampanjen i klassen Advertising. Den ble også kåret til beste norske kjøpesenterkampanje i 2012 og fikk sølv i Sterk Reklame. Magasinet i Drammens Rosa sløyfe- kampanje vant gull i klassen Cuase Related Campaign. Denne fikk også nylig sølv i Sterk Reklame.

På bilde f.v: Lennarth Gryting (senterleder Magasinet Drammen), Hilde Røren (markedskoordinatro Magasinet Drammen) og Erik Skjellerud (senterleder Strandtorget).

For ytterligere informasjon:

Sektor Eiendomsutvikling AS